Renault Clio Rally3

Renault Clio Rally3

Clio Rally3 následuje po Clio Rally5 a Clio Rally4, které byly uvedeny na trh v letech 2020 a 2021, aby zajistily další stupeň v mezinárodní rallye v pyramidě FIA. Oba vozy zaznamenaly značné úspěchy na soutěžích ERC i v tuzemských rallye. Zatímco Clio Rally5 má být přístupné všem řidičům a Clio Rally4 je zaměřeno na výkon dvou kol, Clio Rally3 je dokonalým odrazovým můstkem do světa pohonu všech čtyř kol. Zcela nový rallyový special postavený podle platných předpisů FIA pro Rally3 s pohonem všech kol vychází ze silničního vozu Renault Clio páté generace a bude moc být nasazen do soutěží ERC.

První Renault Clio s pohonem všech kol je dílem konstrukčních týmů Renaultu ve Viry-Châtillon, Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé a WT Alpine F1 Team v Enstone ve Velké Británii.

Podle společnosti Renault „byla věnována zvláštní pozornost hledání výkonu a spolehlivosti díky zkušenostem týmů ve Viry-Châtillon. V kombinaci s odbornými znalostmi společnosti Castrol, která pomohla optimalizovat mazání motoru a převodovky, což je u vozu s pohonem všech kol obzvláště důležité“.

Zadní spoiler vozu je dílem inženýrů týmu BWT Alpine F1. Ti zužitkovali zkušenosti z F1 a vytvořili ho jednoduchý a zároveň vysoce účinný. Clio Rally3 je vybaveno nejmodernějšími nastavitelnými tlumiči BOS Suspension. Elektronický systém řízení řídí box Life Racing, který integruje systém sběru dat o motoru a podvozku. Vůz je vybaven pneumatikami Michelin, které jsou dalším věrným partnerem závodních aktivit Renault pro zákazníky a zárukou osvědčených výkonů.

Bezpečnost zůstala klíčovým aspektem, a to díky nejnovějším standardním prvkům. Kromě brzd PFC se posádka může spolehnout na sedadla Sabelt, která splňují novou homologaci FIA (platnou deset let), a šestibodové bezpečnostní pásy. A konečně, pro větší pohodlí je Renault Clio Rally3 vybaveno nastavitelným pedálem a sloupkem řízení, které přizpůsobí polohu za volantem všem velikostem postavy.

Očekává se, že Renault Clio Rally3 bude v dubnu homologováno pro soutěžní použití, takže vůz bude způsobilý pro soutěže ERC od květnové Rally Islas Canarias.

Přečtěte si více v prezentaci Renault Clio V Rally5, případně Vám otázky zodpovíme.

Zajistíme:
– Poradenství, objednání a dovoz
– Připravíme cenovou nabídku včetně doby dodání
– Jsme přímí prodejci a jsme tak v kontaktu přímo s továrnou

Cena vozu ve verzi pro asfalt i šotolinu je stanovena na 122 000 eur bez DPH.

Specifikace vozu Renault Clio Rally3

Podvozek

  • Renault Clio R.S. Line, ocelový monokokový podvozek,
  • se svařovanou bezpečnostní klecí
  • Přední náprava: Pseudo Mc Pherson
  • Zadní náprava: Pseudo Mc Pherson
  • Zavěšení: Třícestné zavěšení Bos nastavitelný tlumič a hydraulický doraz

Motor

  • Typ: Renault HR13 – 4 válce 1330 cm3 přeplňovaný turbodmychadlem – 31 mm restriktor
  • Max. Výkon: 260 BHP
  • Max. Točivý moment: 415 N.m.
  • Max. Otáčky motoru: 7400 ot.
  • Chlazení: Odvozené z výroby
  • Elektronika: Life Racing
  • Palivo: SP98 bezolovnatý

Převodovka

  • Převodovka : Sadev ST4-82, 5-stupňová sekvenční + zpátečka, řadicí páka
  • Zadní hnací ústrojí : Sadev SP02
  • Diferenciál: ZF diferenciál s omezeným prokluzem
  • Spojka : Sachs bidisc

Rozměry a hmotnost

  • Délka / šířka / výška: 4050 / 1988 / 1400 mm
  • Rozvor: 2585 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1520 mm
  • Palivová nádrž: FT3 (homologovaná FIA)
  • Hmotnost: 1 210 kg

Brzdy

  • Přední brzda (Tarmac): Brzdy: PFC třmen a kotouč – 330 mm
    x 28 mm
  • Přední brzda (šotolina): PFC třmen a kotouč – 294 mm
    x 28 mm
  • Zadní brzda: PFC třmen a kotouč – 294 mm x 28 mm
  • Hydraulická ruční brzda

Kola

  • Kola: 6 x 15 (šotolina), 7 x 17 (asfalt)
  • Pneumatiky: Michelin

Maziva

  • Castrol